Last-minutes vaak impulsaankoop

Geplaatst op 30-01-2013 in Algemeen

Het lijkt er een beetje op dat we een vakantie steeds vaker boeken vanuit een soort impuls. Als het in Nederland al wekenlang slecht weer is bijvoorbeeld, of als we tijdens het surfen op internet een leuk last minute aanbod tegenkomen.

Reisorganisatie TUI Nederland merkt ditzelfde op. Een vakantie wordt niet langer al maanden van tevoren geboekt, maar op het moment waarop we vinden dat we aan een vakantie toe zijn. Op dat moment spelen niet alleen de weersomstandigheden in Nederland een rol, maar natuurlijk ook die op de plek van bestemming. Regen in Spanje? Dan gaan we net zo makkelijk naar Griekenland, of andersom.

Wat de crisis betreft, die heeft eigenlijk opvallend weinig invloed op het boeken van vakanties. Natuurlijk wordt waar mogelijk wel bespaard op de prijs of wordt bijvoorbeeld gekozen voor een iets korter verblijf. Op vakantie gaan, blijven we ondanks alles graag doen, crisis of niet.

Meer reisnieuws


Nieuwsbrief

Ontvang de beste aanbiedingen als eerste per e-mail!

Toevoegen aan favorieten Voeg toe aan favorieten